sunnuntai 13. syyskuuta 2009

Sisäisen mummon isku (taas!), kanalauma ja oi aah mikä mies

Eilen (ja itseasiassa vielä tänään) minulla oli aivan ihanat vaatteet päällä. Kunnes sain kuulla siskoni ja äitini tuomion: "Taas sulla on jotku mummovaatteet päällä". Ei ollut kuulkaa käynyt pienessä mielessäkään, että näyttäisin mummolta. Minussa vissiin vaan asustaa joku astetta vahvempitahtoisempi mummeli, joka ottaa vallan kun lähestytään vaatekaappia. Nyyh, minulla ei siis itsellä ole hajuakaan kuinka näytetään nuorelta ja freesiltä kakskymppiseltä. Kohta alan kutoa sukkaa, kiikkutuolihan meiltä löytyykin jo. Myös vesijumppa, paritanssit ja kryptot ovat varmaan kohta ajankohtaisia.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Hame - Oxfordista
Paita - kämppiksen tekemä
Kengät - Bianco
Kaikki asusteet second handia

Ehkä minun perhe ei vaan tajua. Niiden sisältä ei löydy mummeleita, jotka vastavuoroisesti kehuisivat minun iäkästä ja arvokasta olemustani. Vähän hyvitti se, että minun siskoni keksi huipun käyttötarkoituksen vanhoille kanapelinappuloille, kun perkattiin lapsuuden lautapelivarastoa. Uusia jääkaappimagneetteja!

Image and video hosting by TinyPic

Söpöjä kun mitkä. Minusta on muutenkin ihanaa hamstrata kaikkia höpöjä juttuja meidän jääkaapin oveen. Onhan siellä jo kaksi tamponihiirimagneettia, saatanallinen paavi, yksi hyän näkönen mies, paksusuolen vesipesuohje, 40 euron kuitti Hevimestaan oksentamisesta ja ohjeet siihen kuinka saada kauheat jatkot loppumaan. Ne eivät selkeästikään ole minun sisäisen mummoni keräämiä.

Image and video hosting by TinyPic

Tämän aamuna soundtrackina toimivat ihanaiset Nick Drake ja Tenhi. Mikään muu levy ei tuota minulle krapulapäivinä samanlaista autuutta kuin Pink Moon. Kuunnelkaa levyn nimikkobiisi nyt ja jos mikään sydämessä ei liikahtele, kannattaa olla huolestunut. Saattaa nimittäin olla, ettei sitä sydäntä sitten löydy ollenkaan.



Oon kuulemma Nick Drake-rakkauteni kanssa tyypillinen indienörtti, joka hyvin todennäköisesti myös kuuntelee Anna Järvistä (totta), mutta ääh entäs sitten lälläspöö. Pitäiskö tässä sitten vältellä joidenkin artistien kuuntelemista, ettei vaan sattuisi leimautumaan? Ihmisten arvioiminen musiikkimaun mukaan nyt on kuitenkin aivan kamalaa. Paitsi, että harrastan sitä kyllä itsekin. Olen hyvin pahoillani, mutta ei vaan voi olla hyvä ihminen, jos suosikkiartistina on Scooter.

12 kommenttia:

Salka kirjoitti...

No höh, et sä mun mielestä miltään mummolta näytä! Sun perhe ei vaan ymmärrä, että mummoilla ja vintagetyylisellä pukeutumisella on vissi ero :) ( ja sitä paitsi, mummothan ovat ihania!<3)

Pupu kirjoitti...

Hihii, pienet mummovibathan on vaan plussaa:D Aah, Nick Drake on ihana, niin herkkää kitarointia ja synkkiä sanotuksia, kaunista ja kauhiaa yhtäaikaa :D

Rhia kirjoitti...

Et minunkaan mielestä näytä erityisen mummolta. Mutta vaikka näyttäisitkin niin mummous on vaan hyvä asia! Sillä mummotyyli = <3. On eri asia näyttää mummolta ja olla mummo =)

Anonyymi kirjoitti...

Voisin tässä hieman kommentoida, että tuohon kuvaan olet hieman ehkä vaihtanut asusteita :) Kyllä mä nyt mummotyylin päälle ymmärrän, kun itsekin sitä ehkä joskus harrastaa. Mut hyvä ku muistutit kananpojista, ne lojuu vielä mun laukussa.

babooshka kirjoitti...

Salka - Haa no sitähän se minäkin :)

Pupulihavisto - Haha mummot rokkaa mun sukkia :D Nick Drake on vaan niin kiva. Sanoituksia en kestä usein edes lukia :O

Rhia - Totta, kyllähän määkin ihan mummoista tykkään ;) Niillä on ainakin yleensä kerrospukeutuminen hallussa. Parempi varmaan näyttää mummolta kuin pissikseltä :)

Anom - Hehe. Se johtuu siitä, että nuo olivat alunperäiset baarikamppeet ja te näitte mut seuraavan päivän downgradetulla krapulalookilla :)

Minna kirjoitti...

Hihi mullekin on äiti joskus sanonut, että "tuommosia mummojen vaatteita ja asusteita", lisäksi kämppäni hieman, tai no, aikasta överi 70-lukulais-henkinen sisustus aiheuttaa hänessä, seitkytluvun nuoressa, kuulema outoja väristyksiä. :D

Ja joo, olen samaa mieltä, Scooter lempibändinä kertoo ihmisestä valitettavasti jotain ei-niin-positiivista.

Tykkään hulluna sun tyylistä ja ihailen sitä silmää millä kaivat kirppareilta kaikkea mikä ei itelle tulisi mieleenkään ja onnistut vielä näyttämään hyvältä niissä!

Hilja kirjoitti...

Ethän näytä mummolta:) Asu ja nuo noi sun korut on aivan ihania. Haluaisin kans tuollaiset tuohihelmet (jos siis ovat tuohta?)

Riina kirjoitti...

Vesijumppa on kivaa :<

babooshka kirjoitti...

Minna - Hahaa mulla on kyllä kämpässäkin kaikkea ihme retroilukamaa. Onneksi ei vielä pitsiverhoja niin selvitään suht hyvillä vesillä :D Me mummot vaan jytätään. Hii jos oot se Minna, joka aattelen että oot niin on sullaki ihana tyyli!

Hilja - Oi kiitos :) Joo minun kohtsurkealla materiaalituntemuksella sanoisin, että tuohta ovat. Toinen on mummolta peritty ja toisen ostin Helsingin Fidasta. Tykkään kyllä ite paljon. Harmi, ettei näitä pahemmin kaupoissa näy. Eivät mahda olla niin muodissa nyt :D

Riina - Varmasti on :) Ja tekee hyvää raihnaisille nivelille ja hiipivälle reumalle :D

Anonyymi kirjoitti...

HYI ota tuo tampoonihiiri pois mun naamalta KIITOS!

babooshka kirjoitti...

sanjam - LOLLLLzzz!!1yks

Sori kulta liikutan sitä samantien!

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos. En vaan voi tuntea minkäänlaista positiivista tunnetta noita olentoja kohtaan.